O podjetju O reviji Kontakt Napotki za pripravo prispevkov English
  Arhiv člankov Arhiv člankov | Letna kazala   
 

Literatura

Stran 1 / 196
Dokumenti od 1 do 25 (od skupaj 4882)
Publikacija Članek
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄44

Normativni program Vlade RS

Avtor ni naveden, 14.11.2019

Vlada

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 44/2019Iz normativnega delovnega programa Vlade RS za leto 2019 Vstavi izbrisano tabelo
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄44

Gradiva, ki jih obravnava DZ RS

Avtor ni naveden, 14.11.2019

Državni zbor in državni svet

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 44/2019 4. november - predlog zakona o spremembah Zakona o višini povračil stroškov v zvezi z delom in nekaterih drugih prejemkov. 6. november - predlog zakona o stanovanjski jamstveni shemi.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄44

Resolucija o normativni dejavnosti - deset let kasneje

dr. Albin Igličar, 14.11.2019

Državni zbor in državni svet

dr. Albin Igličar, Pravna praksa, 44/2019Deset let po sprejemu Resolucije o normativni dejavnosti (ReNDej) je mogoče ugotoviti, da ta politično-usmerjevalni akt ni uspel zaznavno vplivati na slovensko zakonodajno politiko. Zakonodajna politika postavlja cilje in določa namene pravnega sistema ter opredeljuje pravna sredstva za doseganje teh ciljev in namenov. Zato naj bi omenjeni dokument prispeval k povečanju kakovosti pravnih predpisov in dobremu delovanju pravne države. Navedena želja po desetih letih veljavnosti Resolucije ostaja še vedno neizpolnjena. Seveda pa je prav zato Resolucija ob ustreznem nadgrajevanju, posebej z nomotehničnimi smernicami ter programskimi dokumenti vladne službe za zakonodajo, še vedno aktualna.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄44

Vacatio legis je (ali bo) mimo

Avtor ni naveden, 14.11.2019

Državni zbor in državni svet

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 44/2019 Akti, ki začnejo veljati v naslednjem mesecu: 1. Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o prevozih v cestnem prometu (ZPCP-2G) (Ur. l. RS, št. 67/19) - veljati začne 23. novembra. 2. Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o matičnem registru (ZMatR-C) (Ur. l. RS,
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄44

Kritično stanje zaostankov pri odločanju MDDSZ

Avtor ni naveden, 14.11.2019

Človekove pravice

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 44/2019Varuh človekovih pravic (Varuh) je na lastno pobudo obravnaval problematiko sistematičnih nepravilnosti pri poslovanju Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti (Ministrstvo), in sicer glede kritično naraščajočih zaostankov pri odločanju o pritožbah zoper prvostopenjske odločitve.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄44

Vlada RS

Avtor ni naveden, 14.11.2019

Vlada

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 44/2019 Sklepi, ki jih je Vlada RS sprejela na 86. dopisni seji (5. november 2019): - dopolnjen predlog proračuna Republike Slovenije za leto 2020, - dopolnjen predlog proračuna Republike Slovenije za leto 2021. Sklepi, ki jih je Vlada RS sprejela na 87. dopisni seji (7. novem
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄44

Nedotakljivost oblasti - vprašanje par excellence

Alojz Kovšca, 14.11.2019

Državni zbor in državni svet

Alojz Kovšca, Pravna praksa, 44/2019Državni svet Republike Slovenije je tisti "nebodigatreba" organ državne oblasti, ob katerega se rade spotikajo in zapletajo druge veje oblasti, inštitucije ter posamezne politične struje, ko jim nekaj ni "po godu" oz. ko komu s svojimi odločitvami Državni svet stopi na rep. In da, tudi to se dogaja, celo vse pogosteje. A da lahko državni svetniki spimo bolj mirno, odločamo bolj preudarno in z vso težo odgovornosti tudi bolj tehtno argumentirano, se lahko zahvalimo najvišjemu pravnemu aktu, to je Ustavi Republike Slovenije. Ustava Republike Slovenije v poglavju Državna ureditev umešča Državni svet na drugo mesto v sistem organov državne oblasti. Državni svet lahko skladno z ustavno določenimi pristojnostmi predlaga Državnemu zboru sprejem zakonov, daje Državnemu zboru mnenje o vseh zadevah iz njegove pristojnosti, zahteva, da Državni zbor pred razglasitvijo kakega zakona o njem ponovno odloča, in zahteva preiskavo o zadevah javnega pomena iz 93. člena. In prav zadnja izmed navedenih temeljnih pristojnosti je v zadnjem času na slovenskem družbenem prizorišču dvignila ogromno prahu.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄44

Kršitev pravice do svobode izražanja z zavrnitvijo izdaje dovoljenja za reproduciranje filmov

Ana Pakiž, 14.11.2019

Človekove pravice

Ana Pakiž, Pravna praksa, 44/2019V zadevi med pritožnikom, filmskim producentom Sergeyem V. Pryanishnikovom, in državo ni bilo sporno, da je bilo z zavrnitvijo dovoljenja za reproduciranje erotičnih filmov poseženo v pritožnikovo svobodo izražanja. Evropsko sodišče za človekove pravice je presojalo, ali je bil v demokratični družbi poseg nujen ter sorazmeren z zasledovanjem ciljev varovanja javne morale in zaščite otrokovih pravic.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄42-43

26. Dnevi slovenske uprave

Urša Ravnikar Šurk, 7.11.2019

Uprava

Urša Ravnikar-Šurk, Pravna praksa, 42-43/2019Letošnji 26. Dnevi slovenske uprave so potekali 26. in 27. septembra na Fakulteti za upravo Univerze v Ljubljani. Prvi dan je bil namenjen povabljenim udeležencem, ki so razpravljali o aktualnih temah, v sklopu drugega dneva sta potekali dve okrogli mizi. Razprave so zadevale prenormiranost države, pomembnost malih in srednjih podjetij ter problematiko sprejemanja in izvajanja predpisov.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄42-43

Pravica do odvetnikove svobode izražanja ponovno pred ESČP

Špela Lovšin, 7.11.2019

Človekove pravice, Odvetništvo in notariat

Špela Lovšin, Pravna praksa, 42-43/2019V nedavni sodbi v zadevi L. P. in Carvalho proti Portugalski je ESČP presojalo utemeljenost posega v pravico do svobode izražanja odvetnikov, kadar je odvetniku s sodbo naloženo plačilo odškodnine sodniku, ki je zaradi podane žaljive izjave pri opravljanju odvetniškega poklica proti odvetniku vložil tožbo.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄42-43

Vacatio legis je (ali bo) mimo

Avtor ni naveden, 7.11.2019

Državni zbor in državni svet

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 42-43/2019 Akti, ki začnejo veljati v naslednjem mesecu: 1. Zakon o ratifikaciji Celovitega in okrepljenega sporazuma o partnerstvu med Evropsko unijo Evropsko skupnostjo za atomsko energijo in njunimi državami članicami na eni strani ter Republiko Armenijo na drugi strani (MAEEUAM) (Ur.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄42-43

Gradiva, ki jih obravnava DZ RS

Avtor ni naveden, 7.11.2019

Državni zbor in državni svet

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 42-43/2019 24. oktober - predlog zakona o ratifikaciji Konvencije Sveta Evrope o filmski koprodukciji (revidirane), - predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o orožju.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄42-43

Parlamentarni nadzor tajnih služb in pristojnosti Knovsa

dr. Anže Erbežnik, 7.11.2019

Državni zbor in državni svet, Uprava

dr. Anže Erbežnik, Pravna praksa, 42-43/2019Tajne službe in njihovo sicer nujno delovanje tudi v demokratičnem sistemu postavljajo resno vprašanje sistema zavora in ravnovesij v smislu quis custodiet ipsos custodes, torej kdo nadzira nadzornike. Vrsta afer v demokratičnih državah v zadnjem desetletju, zlasti v zvezi z novimi tehnološkimi možnostmi in problematiko terorizma, je pokazala, da vprašanje takšnega nadzora še zdaleč ni zadovoljivo razrešeno. Npr. afera NSA v ZDA v povezavi z razkritji Edwarda Snowdna, s tem povezano delovanje angleškega GCHQ, nelegalne izvensodne izročitve CIA ob sodelovanju nekaterih evropskih držav, nedovoljena prisluškovanja luksemburškega Srela, afera "selektorjev" (iskalnih pojmov) pri nemškem Bundesnachrichtendienstu (BND) v smislu delovanja za NSA itd. Tudi judikatura ESČP je razkrila problematiko zadevnega delovanja tako v smislu kavtel in nadzora kakor nazadnje v smislu množičnega prestrezanja komunikacij in strateškega nadziranja (ang. strategic monitoring). Glede na občutljivost tajnih ukrepov v smislu njihove invazivnosti, zlasti v pravico do zasebnosti (in tudi drugih pravic), in zaradi možnih zlorab je npr. ESČP postavilo veliko strožje zahteve v smislu spoštovanja načela zakonitosti kakor tudi proporcionalnosti v zvezi s posebnimi ukrepi na splošno in tudi delovanjem tajnih služb. Tako je npr. v zvezi s takimi ukrepi in delovanjem dopustilo celo nekakšno actio popularis (pritoži se lahko vsakdo, ki izkaže, da je žrtev takšnih ukrepov na podlagi njihovega samega obstoja, ne da bi bili uporabljeni zoper njega) ter stroge pogoje glede nadzora. Pri tem je dopustilo tudi zgolj parlamentarni nadzor, kar pa postavlja vprašanje obsega in kakovosti takega nadzora.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄42-43

Vlada RS

Avtor ni naveden, 7.11.2019

Vlada

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 42-43/2019 Sklepi, ki jih je Vlada RS sprejela na 82. dopisni seji (23. oktober 2019): - negativno mnenje o Predlogu zakona o spremembi in dopolnitvi Zakona o eksplozivih in pirotehničnih izdelkih, ki ga je predložila skupina poslancev (prvopodpisani Danijel Krivec). Sklepi, ki ji
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄42-43

Normativni program Vlade RS

Avtor ni naveden, 7.11.2019

Vlada

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 42-43/2019Iz normativnega delovnega programa Vlade RS za leto 2019 Vstavi izbrisano tabelo
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄40-41

Vacatio legis je (ali bo) mimo

Avtor ni naveden, 24.10.2019

Državni zbor in državni svet

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 40-41/2019 Akti, ki začnejo veljati v naslednjem mesecu: 1. Uredba o spremembah Uredbe o izobrazbi in strokovnem izpitu za vodenje in odločanje v upravnem postopku (Ur. l. RS, št. 61/19) - veljati začne 26. oktobra. 2. Uredba o potrditvi območij osuševalnih in namakalnih sistem
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄40-41

Z orumenelih listov ...

Avtor ni naveden, 24.10.2019

Splošni državni akti, simboli in prazniki

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 40-41/2019PP, št. 23/90, 29. november 1990, str. 1
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄40-41

Vlada RS

Avtor ni naveden, 24.10.2019

Vlada

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 40-41/2019 Sklepi, ki jih je Vlada RS sprejela na 47. redni seji (10. oktober 2019): - predlog zakona o poroštvu Republike Slovenije za obveznosti družbe 2TDK d.o.o. iz naslova kreditov in dolžniških vrednostnih papirjev, najetih oziroma izdanih za financiranje izgradnje drugega tira železni
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄40-41

Gradiva, ki jih obravnava DZ RS

Avtor ni naveden, 24.10.2019

Državni zbor in državni svet

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 40-41/2019 9. oktober - predlog zakona o spremembi in dopolnitvi Zakona o eksplozivih in pirotehničnih izdelkih. 10. oktober - predlog zakona o spremembi Zakona o lekarniški dejavnosti, - predlog zakona o poroštvu Republike Slovenije za obveznosti družbe 2TDK d. o. o.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄40-41

Normativni program Vlade RS

Avtor ni naveden, 24.10.2019

Vlada

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 40-41/2019Iz normativnega delovnega programa Vlade RS za leto 2019 Vstavi izbrisano tabelo
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄38-39

Ali v Sloveniji preverjamo učinke predpisov na družbo?

Zimšek Jelka, Železnik Maša, 11.10.2019

Državni zbor in državni svet

mag. Jelka Zimšek, mag. Maša Železnik, Pravna praksa, 38-39/2019Analiza učinkov predpisov (ang. Regulatory Impact Assesment tudi Regulatory Impact Analysis, RIA), ki je eno pomembnejših orodij pri pripravi boljših (ang. better regulation) oziroma pametnih (ang. smart regulation) predpisov, je poseben postopek preverjanja učinkov predpisa na družbo in omogoča sistematično obliko presoje ne le na področju, ki ga s predpisom želimo urediti, temveč tudi na drugih področjih. Glavni namen analize učinkov je namreč pridobiti čim bolj natančne empirične informacije o negativnih in pozitivnih učinkih predpisov na javne finance, gospodarstvo, okolje in družbo kot celoto. Računsko sodišče Republike Slovenije (v nadaljevanju: računsko sodišče) izvaja že tretjo revizijo na področju priprave, sprejemanja in spremljanja predpisov.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄38-39

Člen 80 Ustave RS in odločilen vpliv volivcev na dodelitev mandatov

Tušar Damjan, Ban Eva, 11.10.2019

Državni zbor in državni svet

mag. Damjan Tušar, Eva Ban, Pravna praksa, 38-39/2019Ustavno sodišče je v odločbi U-I-32/15 z dne 8. novembra 2018 odločilo, da je 4. člen Zakona o določitvi volilnih enot za volitve poslancev v državni zbor (ZDVEDZ) v neskladju z Ustavo Republike Slovenije (Ustavo), ker volilni okraji ne izpolnjujejo več nobenega kriterija iz 20. člena Zakona o volitvah v državni zbor (ZVDZ), in zakonodajalcu določilo dveletni rok od objave odločbe za odpravo neustavnosti. Ustavno sodišče je ugotovilo, da je veljavni volilni sistem skladen z Ustavo, in razložilo, kaj pomeni odločilen vpliv volivcev na dodelitev mandatov posameznim kandidatom. Ta v skladu z odločbo pomeni, "da so volivci tisti, ki 'povzročijo' dodelitev mandatov posameznim kandidatom. Izključen in neposreden razlog za dodelitev poslanskih mandatov posameznim osebam mora biti kolektivna izjava volje volivcev. Odločilen vpliv volivcev na personalizacijo poslanskih mandatov zato pomeni, da je dodelitev mandatov v rokah volivcev, ne pa v rokah drugih subjektov, tudi ne v rokah predlagateljev kandidatnih list (praviloma političnih strank). Sestava Državnega zbora mora biti odvisna od kolektivne volje volivcev. [...] Volivci svojo izjavo volje na volitvah izrazijo z glasovanjem. Njihov odločilni vpliv se mora pokazati pri izidu glasovanja. Ustavno načelo sorazmernega predstavništva na eni strani zahteva, naj se mandati delijo v sorazmerju s podporo posameznih skupin volivcev. Ustavna zahteva po odločilnem vplivu pa po drugi strani zahteva, naj volivci z glasovanjem izrazijo podporo posameznim kandidatom (enemu ali več), sicer ni mogoče zagotoviti, da je personalizacija 'v rokah' volivcev."
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄38-39

Normativni program Vlade RS

Avtor ni naveden, 11.10.2019

Vlada

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 38-39/2019Iz normativnega delovnega programa Vlade RS za leto 2019
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄38-39

Gradiva, ki jih obravnava DZ RS

Avtor ni naveden, 11.10.2019

Državni zbor in državni svet

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 38-39/2019 30. september - predlog zakona o ukrepih na področju plač in drugih stroškov dela v javnem sektorju za leti 2020 in 2021 ter izredni uskladitvi pokojnin, - predlog zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2020 in 2021. 3. oktober - predlog
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄38-39

Javno sojenje in objava osebnih podatkov v medijih

Sonja Strle, 11.10.2019

JAVNO OBVEŠČANJE, Uprava

Sonja Strle, Pravna praksa, 38-39/2019Pobudnik se je na informacijskega pooblaščenca (IP) obrnil z vprašanjem glede osebnih podatkov, ki zaradi javnosti sojenja pridejo do določenih medijev. Ali posameznik od medijev, ki take osebne podatke objavijo, lahko zahteva popoln izbris? Ali se mediji pri tem lahko sklicujejo na javni interes in posledično ne izbrišejo osebnih podatkov?
<<  Prejšnja | Stran: 1 2 3 ... 196 | Naslednja  >>

Očisti

Publikacije

< VsiPravna praksa
49-50(71) 48(59) 47(58) 46(27)
45(37) 45-46(25) 44(63) 44-45(2)
43(51) 43-44(9) 42(28) 42-43(15)
41(20) 41-42(43) 40(13) 40-41(14)
39(25) 39-40(60) 38(77) 38-39(21)
37(45) 37-38(16) 36(58) 36-37(34)
35(92) 35-36(5) 34(67) 34-35(7)
33(87) 33-34(8) 32(41) 32-33(10)
31(25) 31-32(42) 30(23) 30-31(26)
29(24) 29-30(54) 28(51) 28-29(36)
27(79) 27-28(10) 26(93) 26-27(7)
25(83) 25-26(10) 24(70) 24-25(75)
Več...

Leto objave

2019(199) 2018(224) 2017(208) 2016(136)
2015(124) 2014(108) 2013(117) 2012(127)
2011(146) 2010(156) 2009(160) 2008(141)
2007(217) 2006(317) 2005(167) 2004(138)
2003(224) 2002(284) 2001(240) 2000(207)
1999(209) 1998(124) 1997(147) 1996(130)
1995(199) 1994(83) 1993(163) 1992(110)
1991(77)

Področja

< Vsi 1. DRŽAVNA UREDITEV REPUBLIKE SLOVENIJE 1.1. USTAVNA UREDITEV 1.2. ORGANI REPUBLIKE SLOVENIJE 1.3. OBRAMBA IN ZAŠČITA 1.4. LOKALNA SAMOUPRAVA 1.5. DENACIONALIZACIJA IN LASTNINJENJE

Avtorji

A B C ĆČ D Đ E F G H I J K L M N O P QR S Š T U V W XYZ Ž

 
Splošni pogoji | Izjava o varstvu podatkov